Aktualności z Gminy Niebylec
INFORMACJA o prawie do świadczeń rodzinnych
- mlenart
Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się na okres zasiłkowy z wyjątkiem świadczeń uzależnionych od niepełnosprawności i od udzielonego urlopu wychowawczego.
Nowy okres zasiłkowy dla:
świadczeń rodzinnych obejmuje okres od listopad 2021 do październik 2022
Wnioski papierowe o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego można otrzymać od 1 sierpnia 2021 w GOPS Niebylec - Świadczenia Rodzinne /budynek dawnego Ośrodka Zdrowia/, tel.17 2773 046.
1.Należy dokładnie przeczytać wniosek w celu prawidłowego uzupełnienia
2.Przy ustalaniu prawa do świadczenia rodzinnego jest wymagane wyliczenie dochodu za rok 2020, w sytuacji gdy źródło dochodu na dzień złożenia wniosku /lipiec, sierpień, wrzesień, październik lub listopad 2021/ uległo zmianie w porównaniu z rokiem 2020 wnioskodawca powinien doręczyć dodatkowe dokumenty obejmujące okres od 01.01.2020 do nadal tj:
• PIT 11, PIT 40, PIT 36, PIT 28
• świadectwo pracy, umowę zlecenia, decyzję o utracie renty, decyzję o zakończeniu zasiłku dla bezrobotnych, wykreślenie działalności gospodarczej, umowę o pracę, decyzję o przyznaniu renty lub emerytury, decyzję o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych, zarejestrowanie działalności gospodarczej itp.
• oświadczenie lub zaświadczenie o dochodzie z drugiego m-ca /pracy, renty, zasiłku dla bezrobotnych, stażu itp./ jeżeli osoba uzyskała nowe źródło dochodu po roku 2020 /dochód nabyty/
3. oświadczenie lub nakaz podatkowy lub zaświadczenie z U.G. o posiadanym gospodarstwie w 2020
4. oświadczenie lub zaświadczenie o dochodach nieopodatkowanych uzyskanych w 2020 (np. dochody uzyskane z pracy za granicą, renty wojskowe, zasiłki chorobowe z KRUS, diety, alimenty, stypendia na dzieci)
Uzupełnione wnioski papierowe wraz z kompletną dokumentacją można składać w GOPS od 1 sierpnia 2021 r. Osoby, które posiadają wszystkie potrzebne dokumenty powinny składać wnioski niezwłocznie. Od 1 lipca 2020 wnioski można składać drogą elektroniczną /Empatia, eBankowość, PUE ZUS/.
Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
- mlenart
Od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku właściciele lub zarządcy budynków zobowiązani są do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw.
Ewidencję prowadzi oraz jest jej administratorem minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
Obowiązek złożenia deklaracji ciąży na właścicielach lub zarządcach wszystkich budynków – mieszkalnych i niemieszkalnych, w tym jednorodzinnych, wielorodzinnych czy handlowo-usługowych.
Zgodnie z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów, ewidencja obejmie źródła ogrzewania i spalania paliw do 1 MW, które w tej chwili nie wymagają pozwoleń "emisyjnych" ani zgłoszenia w myśl przepisów Prawa ochrony środowiska. Nie ma znaczenia zatem, czy źródło ciepła i spalania paliw znajduje się w domku na działce, czy w kamienicy, w warsztacie czy szpitalu - wszystko trzeba będzie zgłosić, wybierając tylko odpowiednią formę deklaracji. Trzeba będzie zgłosić zarówno kopciuchy jak i wszystkie inne piece i kotły: gazowe, węglowe czy na pellet, piecokuchnie, kominki, pompy ciepła czy ogrzewanie z sieci. W imieniu mieszkańców domów wielorodzinnych zrobi to zarządca, o ile budynek ma jedno źródło ogrzewania i nikt sobie dodatkowo nie zamontował np. kozy czy kominka.
Czytaj więcej: Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
Informacja dla rolników, którzy ponieśli szkody w uprawach rolnych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
- mlenart
Urząd Gminy w Niebylcu informuje, że w związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego /grad/ istnieje możliwość składania przez rolników wniosków o oszacowanie zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej.
Wniosek należy uzupełnić zgodnie z wnioskiem o przyznanie płatności obszarowych.
Wypełnione wnioski należy składać do dnia 05.07.2021 r. w godzinach pracy urzędu.
KONTROLA DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI PRZY UŻYCIU APLIKACJI UDOSTĘPNIONEJ PRZEZ MIASTO ŚWIDNIK
- mlenart
Urząd Gminy w Niebylcu informuje mieszkańców, że została rozpoczęta weryfikacja danych zawartych w złożonych deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Sprawdzeniu podlega liczba osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość.
Z wstępnych ustaleń wynika, że część mieszkańców naszej gminy uchyla się od obowiązku uiszczania opłaty za odpady komunalne, oszukując tym samym pozostałych mieszkańców gminy, którzy płacą uczciwie. Takie działanie może spowodować wzrost stawki za odpady komunalne.
Do weryfikacji danych wykorzystywana jest aplikacja udostępniona przez miasto Świdnik, która powstała w ramach rządowego programu GovTech. System działa na zasadzie porównywania danych mieszkańców, które pochodzą z baz prowadzonych przez najróżniejsze instytucje. Aplikacja zestawia ze sobą informacje otrzymane z jednostek podległych Urzędowi, m.in. z Urzędu Stanu Cywilnego, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Gminnego Zespołu Ekonomiczno- Administracyjnego Szkół.
W związku z powyższym prosimy mieszkańców, których liczba osób faktycznie zamieszkujących daną nieruchomość różni się od liczby osób zadeklarowanych w złożonej deklaracji o jak najszybsze dokonanie zmiany w złożonej deklaracji.
Jednocześnie przypominamy, iż niezłożenie poprawnej deklaracji w przypadku zmiany liczby osób, prowadzi do wydania decyzji administracyjnej, ustalającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z naliczeniem zaległości i odsetek podatkowych.
Mieszkańcy, którzy nie wpisali do deklaracji wszystkich domowników muszą liczyć się z faktem, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Urząd może naliczyć zaległą opłatę wstecz, a ponadto mieszkaniec może zostać ukarany mandatem karnym w wysokości 500 zł za unikanie wypełnienia ciążącego na nim obowiązku.
Wsparcie za straty spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi
- mlenart
Od 7 do 30 czerwca br. producenci rolni, którzy w swoich gospodarstwach ponieśli szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2020 r. niekorzystnych zjawisk atmosferycznych mogą składać wnioski o udzielenie pomocy.
Wnioski o udzielenie pomocy należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Do wniosku należy dołączyć m.in. kopię protokołu oszacowania szkód.
Formularz wniosku o udzielenie pomocy będzie dostępny na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (www.arimr.gov.pl).
Zasady przyznawania pomocy
Szkody muszą:
- dotyczyć wystąpienia suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich;
- wynosić powyżej 30% średniej rocznej produkcji.
Kwota pomocy będzie podlegała pomniejszeniu o 50% dla producentów rolnych nieposiadających polisy ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych.
Strona 56 z 111